lunes, 14 de mayo de 2012

FASE 5 I 6: Participar i col•laborar


Objectius: 1: seguir les actuacions en reunions de treball i coordinació amb la tutora, mestre d’educació especial i psicopedagoga i/o CAD.
1.   seguir i ajustar el pla de treball.
2.   assessorar el claustre sobre alumnat nouvingut a l’aula.

Destinataris/àries: alumnes nouvinguts, equip docent, CAD


Finalment he fet ja l’assessorament al claustre sobre materials i alumnat nouvingut a l’aula en general. Ha estat una experiència molt gratificant però ho he passat una mica malament, m’he posat molt nerviosa. 

Vaig preparar prèviament un power point diferenciant l’alumnat entre escolaritzat prèviament i no escolaritzat:

NO ESCOLARITZATS:     - No coneix cap llengua romànica( bebers...)
- Coneix alguna llengua romànica (romanesos)

ESCOLARITZATS: - No coneix l’alfabet llatí (àrabs, russos, xinesos,
paquistanesos
- Coneix l’alfabet llatí (àrabs amb coneixements
de francès, xinesos amb anglès, etc.)
- Coneix la llengua castellana


Acompanyat d’un recull de treball a realitzar amb cadascú, recomanacions generals, tipus de material i finalment recursos TAC ( Tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement).

Va ser una gran experiència, tot i els nervis, i la veritat és que estic molt satisfeta. Van fer-ho en dos sessions de treball d’exclusiva al migdia i ens vam allargar a totes dues. La primera part de la sessió vaig explicar el meu power però ja a la segona vàrem estar en torn obert de preguntes i l’ambient fou més relaxat i distés. Es va parlar dels criteris de selecció dels alumnes que assisteixen a l’aula d’acollida, de alumnes concrets, de coses de l’escola...,  tothom va intervenir. La resposta va ser molt bona. Es van mostrar més interessats, òbviament la gent amb menys experiència docent i els que menys contacte tenen amb l’aprenentatge de la llengua de manera exclusiva ( mestres d’educació física, música...).

La meva tutora no va poder venir per qüestions horàries però l’equip directiu va fer-me una valoració molt positiva de les sessions i del recull de feina realitzada fins el moment.

Recordo que l'objectiu del meu pràcticum és recopilar i protocolaritzar el treball a realitzar amb els nouvinguts des de el moment en que es matriculen a l’escola per primera vegada. Ja portem un  munt de feina feta, recollida i d’aquí a no res ja haurem de fer la valoració final i el recull definitiu.

2 comentarios:

  1. Hola Lorena,
    Et felicito per la teva presentació. Tal i com expliques tot i els nervis va sortir tot molt bé!
    Jo al meu centre també m'haig d'encarregar de realitzar una presentació amb les conclusions extretes i la línia de treball a seguir amb els alumnes amb altes capacitats, i la veritat és que també estic força neguitosa, però espero que també pugui sortir tot molt bé.
    Que finalitzi tot molt bé. Em sembla un projecte molt interessant!
    Thais

    ResponderEliminar
  2. Crec que has millorat el teu blog i queda molt més clara la teva intervenció. La feina que has realitzat en el claustre és molt interessant i potser el PP el podries compartir bé aquí al blog o bé a la memòria , a l'annex.

    Recorda que has d'elaborar unes conclusions finals.

    M.Àngels Megías

    ResponderEliminar