Objectius: 1: seguir les actuacions en reunions de treball
i coordinació amb la tutora, mestre d’educació especial i psicopedagoga i/o
CAD.
1. seguir i ajustar el pla de
treball.
2. assessorar el claustre sobre
alumnat nouvingut a l’aula.
Destinataris/àries:
alumnes nouvinguts, equip docent, CAD
Finalment he fet ja l’assessorament al claustre sobre
materials i alumnat nouvingut a l’aula en general. Ha estat una experiència
molt gratificant però ho he passat una mica malament, m’he posat molt nerviosa.
Vaig preparar prèviament un power point diferenciant
l’alumnat entre escolaritzat prèviament i no escolaritzat:
NO ESCOLARITZATS: - No coneix cap llengua romànica(
bebers...)
- Coneix alguna llengua romànica
(romanesos)
ESCOLARITZATS: - No coneix
l’alfabet llatí (àrabs, russos, xinesos,
paquistanesos
- Coneix l’alfabet llatí (àrabs
amb coneixements
de francès, xinesos amb anglès,
etc.)
- Coneix la llengua castellana
Acompanyat d’un recull de
treball a realitzar amb cadascú, recomanacions generals, tipus de material i finalment
recursos TAC ( Tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement).
Va ser una gran experiència, tot i els nervis, i la
veritat és que estic molt satisfeta. Van fer-ho en dos sessions de treball
d’exclusiva al migdia i ens vam allargar a totes dues. La primera part de la
sessió vaig explicar el meu power però ja a la segona vàrem estar en torn obert
de preguntes i l’ambient fou més relaxat i distés. Es va parlar dels criteris
de selecció dels alumnes que assisteixen a l’aula d’acollida, de alumnes
concrets, de coses de l’escola..., tothom va intervenir. La resposta va ser molt
bona. Es van mostrar més interessats, òbviament la gent amb menys experiència
docent i els que menys contacte tenen amb l’aprenentatge de la llengua de
manera exclusiva ( mestres d’educació física, música...).
La meva tutora no va poder venir per qüestions
horàries però l’equip directiu va fer-me una valoració molt positiva de les
sessions i del recull de feina realitzada fins el moment.
Recordo que l'objectiu del meu pràcticum és recopilar i protocolaritzar el
treball a realitzar amb els nouvinguts des de el moment en que es matriculen a
l’escola per primera vegada. Ja portem un
munt de feina feta, recollida i d’aquí a no res ja haurem de fer la
valoració final i el recull definitiu.
Hola Lorena,
ResponderEliminarEt felicito per la teva presentació. Tal i com expliques tot i els nervis va sortir tot molt bé!
Jo al meu centre també m'haig d'encarregar de realitzar una presentació amb les conclusions extretes i la línia de treball a seguir amb els alumnes amb altes capacitats, i la veritat és que també estic força neguitosa, però espero que també pugui sortir tot molt bé.
Que finalitzi tot molt bé. Em sembla un projecte molt interessant!
Thais
Crec que has millorat el teu blog i queda molt més clara la teva intervenció. La feina que has realitzat en el claustre és molt interessant i potser el PP el podries compartir bé aquí al blog o bé a la memòria , a l'annex.
ResponderEliminarRecorda que has d'elaborar unes conclusions finals.
M.Àngels Megías