El meu pràcticum esta basat en el principi d’inclusivitat de Tony Booth i
Mel Ainscow (Index for inclusion, 2002), és a dir, la resposta educativa a les
NEE cal que es doni des de l’aula ordinària i compartida entre els tutor i
especialistes. Pretén tenir un enfocament inclusiu per a la millora dels
centres educatius. La inclusió comença a partir del reconeixement de les
diferències que hi ha entre els estudiants. Es respecta aquestes diferències i
es construeix a partir d’elles.
Cal que segueixi el model
d’intervenció des de la perspectiva
constructivista: es fa servir un procés de construcció conjunta en un
context de col·laboració (treball d’equip) del psicopedagog amb els professionals
del centre les ajudes que necessiten els alumnes per progressar varien de forma
considerable en quantitat i en qualitat segons diversos factors, com ara el
nivell de coneixements previs, la seva motivació i interès pels continguts d’aprenentatge,
les exigències i les característiques intrínseques d’aquests continguts o el
moment del procés d’aprenentatge en què es troben. El model proporciona també
una visió de l’assessorament entès com una activitat de naturalesa
essencialment col·laborativa entre la persona assessorada i la persona
assessora, entre el professional de la psicopedagogia i el professional de la
docència. En la perspectiva teòrica pròpia del model educacional
constructivista, assessorar significa implicar-se en un procés de construcció
conjunta de significats compartits entre el professor i l’assessor a propòsit
dels diferents aspectes i elements implicats en els processos educatius.
No hay comentarios:
Publicar un comentario