lunes, 2 de abril de 2012

FASE 1: SEGUIMENT DEL PLA INICIAT.

Objectius: 1. conèixer l’evolució de l’entorn i context educatiu

2. avaluar el cas concret, punt de partida.

3. valorar l’adequació del protocol realitzat anteriorment.



Els subjectes del meu pràcticum serà en primer lloc l’alumnat al qual faré el seguiment per tal de poder establir un protocol i la guia per ajudar a la seva incorporació al sistema educatiu català, hem triat al Jianji (nom fictici per preservar la intimitat del l’alumne) que va arribar de la Xina al setembre de 2011. El grup-classe on va ser adscrit va ser el de primer nivell de cicle superior (5è). També serà objecte del meu estudi l’equip docent del centre, sobretot els mestres que intervenen a la CAD perquè des d’allà s’articula el projecte i el claustre en general, ja que em disposo a fer un assessorament general sobre alumnat nouvingut.

Hi ha hagut canvis en el panorama general del centre. Degut a la crisis hi ha alguns alumnes que han retornat al seus països d’origen amb les seves famílies, diu l’equip directiu que feia molts anys que aquest fenomen no es produïa. També hi ha més problemes a l’hora de gestionar beques (sobretot les de menjador) i això provoca moltes friccions entre famílies i amb la mateixa escola.

Tot i això, hi va haver una nova alta a l’escola, al grup de 3r de primària, una nena que arriba de Badalona. Encara que no es nouvinguda si que es va poder testar el protocol d’acollida ( la part general) i tant els mestres com la família i la pròpia nena estan força contents amb la rebuda.

No hay comentarios:

Publicar un comentario