jueves, 19 de abril de 2012

Una mica més de referents normatius respecte als PI, especialment per els nouvinguts.

Cal tenir sempre present què hem de fer i de quina manera.
És important saber que han de participar els pares, mares o representants legals de l’alumne/a escoltant-los durant el procés de presa de decisions, donant-los a conèixer el contingut del pla, i s’ha de tenir en compte el seu acord en les decisions finals.


INSTRUCCIONS INICI CURS:

- Es considera alumne/a nouvingut aquell alumne/a que s’ha incorporat per primera vegada al sistema educatiu en els darrers vint-i-quatre mesos i, excepcionalment, en els darrers trenta-sis mesos si procedeix d’àmbits lingüístics i culturals molt allunyats del nostre.

- El PI ha de recollir la informació obtinguda amb l’avaluació inicial de l’alumne/a nouvingut, ha de prioritzar les necessitats educatives a treballar i ha d’establir els mecanismes de planificació, seguiment i avaluació del procés d’acceleració del seu aprenentatge, que li ha de permetre incorporar-se plenament, al més aviat possible, a la dinàmica habitual del seu grup classe de referència. I tot això s’ha de fer tenint en compte la diversitat de l’alumnat i la coresponsabilitat de tots els agents que intervenen en el seu aprenentatge i l’aplicació de criteris de coherència pel que fa a la planificació curricular de les àrees

- Els plans individualitzats han d’explicitar les característiques o situació de l’alumnat, les prioritats educatives, la proposta curricular i els emplaçaments en què es durà a terme, així com els criteris per al seguiment i l’avaluació dels aprenentatges d’aquest alumnat. Cal preveure la dotació dels suports necessaris amb tots els recursos del centre per a aquell alumnat amb una escolarització prèvia deficient.

- L’avaluació dels processos d’aprenentatge de l’alumnat nouvingut s’ha de dur a terme amb relació als objectius del seu pla individualitzat i a les adaptacions realitzades del currículum. L’avaluació ha de ser contínua, amb observació sistemàtica i visió global del seu progrés d’aprenentatge, integrant les aportacions i les observacions efectuades en cada una de les àrees.

- Correspon al tutor o tutora del grup i a la comissió d'atenció a la diversitat determinar les actuacions que es duran a terme per atendre les necessitats educatives d’aquest alumnat, així com els trets tècnics de les formes organitzatives i dels criteris metodològics que es considerin més apropiats. Es demana la participació de l’equip d’orientació i assessorament psicopedagògic (EAP), sempre que es consideri necessari, o d'altres professionals dels serveis educatius que tinguin relació amb l’alumne/a.

- Si el centre ho considera convenient, també poden formar part de l’equip que elabora el pla individualitzat professionals d’altres àmbits, com el social o de la salut.

- El tutor o tutora de l’alumne/a és el coordinador/a responsable de l’elaboració i seguiment del pla, a menys que es decideixi que la tutoria del pla l’exerceixi un altre mestre/a o professor/a.

- S’ha de comptar amb la participació de pares, mares o representants legals de l’alumne/a escoltant-los durant el procés de presa de decisions, donant-los a conèixer el contingut del pla, i s’ha de tenir en compte el seu acord en les decisions finals.

- Correspon a la comissió d’atenció a la diversitat la concreció de criteris i prioritats per a l’atenció a la diversitat de l’alumnat, l’organització, ajustament i seguiment dels recursos de què disposa el centre i de les mesures adoptades, el seguiment de l’evolució de l’alumnat amb necessitats educatives especials i específiques i la proposta dels plans individualitzats i les altres funcions que en aquest àmbit li atribueixi el centre mateix.


Cliqueu aqui per accedir al model de PI del Departament d’Ensenyament referent a l’organització i funcionament del curs on trobareu.



Afegeixo altres models de PI que he anat recopilant:

PI T


bcn


PI S

No hay comentarios:

Publicar un comentario