Objectius:
1. recollir informació del cas.
2. observar el treball de la psicopedagoga.
3. contactar amb els agents implicats (família, tutora, CAD....)
4. establir les primeres línees de treball conjunt 
5. continuar el Pla de Treball de l’alumne.
Destinataris/àries: alumne nouvingut, família, CAD, tutora
En Jianji té un familiar proper que porta anys a Catalunya i té un cert domini de la llengua, el pare pot comunicar-se però li costa més expressar-se. La mare va arribar amb el nen aquest estiu.
He pogut assistir a la reunió de traspàs d’informació convocada des de la CAD(comissió d’atenció a la diversitat) on es tracten tots els casos  de l’escola  perceptibles de ser treballats des de l’atenció a la diversitat. Considero molt positiu el fet d’haver fet aquesta reunió ja que ha assegurat  un espai de reflexió en el qual els professionals han pogut dialogar i compartir punts de vista possibilitant la participació activa per tal d’afavorir la implicació i corresponsabilització en l’atenció del nen mantenint coherència, establint acords sobre actuacions a seguir i plantejant una sèrie d’objectius en la línia educativa del centre.
Ha estat tota una experiència veure l’experiència que té tot l’equip docent en aquests casos amb alumnat nouvingut i com cadascú pren un paper per veure qui fa cada cosa. 
Davant el xoc emocional que en aquest alumne pot representar l’arribada a un entorn social i cultural completament nou, el centre preveu mesures específiques per tal que pugui sentir-se ben acollit i percebre el respecte de la comunitat educativa envers la seva llengua i cultura. Cal organitzar els recursos i estratègies adequats perquè, al més ràpidament possible, pugui seguir amb normalitat el currículum i adquirir l’autonomia personal dins l’àmbit escolar o social. Es decideix fer-li un seguiment acurat de la seva escolarització que quedi recollit en un Pla Individualitzat (PI). El pla individualitzat recull el conjunt d’ajudes, suports i adaptacions que l’alumne/a pugui necessitar en els diferents moments i contextos escolars,sempre des de la perspectiva inclusiva i amb la revisió de com s’organitzen els recursos disponibles de l’aula i del centre.
 
No hay comentarios:
Publicar un comentario