lunes, 23 de abril de 2012

FASE 4: Pla d’acció: Pla de treball

Objectius:

- realitzar un pla de treball a diferents nivells:

AULA

INDIVIDUAL

CICLE

FAMÍLIA

CENTRE...


- observar i participar en el pla de treball.


Destinataris/àries: alumnes nouvinguts, centre escolar en general


Aquesta és una fase complicada i extensa, la realització del pla de treball, la posada en marxa de la teoria i la planificació anterior...

Hem tractat el tema del treball individual amb en Jianji: què fa a l’aula ordinària, què fa en petit grup i què fa a nivell individual... Sovint és fàcil caure en la teoria i oblidar la feina de les tutores de grup, que tenen 25 alumnes i que tots i totes tenen les seves pròpies necessitats i requereixen atenció (permanent o esporàdica). De vegades tenim tendència a fer i dir allò que seria ideal a fer: tenir l’alumne a primera fila, treure’l poques hores del gran grup, fer adaptacions de tots els materials que fem servir a l’aula perquè pugui seguir-ho visualment, posar un company guia o tutor o fins i tot que tota la classe ajudi a la integració del nou alumne...


També hem fet una revisió dels informes d’avaluació que es reparteixen als pares de forma trimestral hi ha dos models: un de 1r curs i un altre de continuïtat, és a dir, el que en principi ha de ser per alumnes de 2n any.


He estat preparant l’assessorament al claustre sobre materials i alumnat nouvingut a l’aula en general. Cal programar bé quan es farà i que els horaris tant del claustre com meu coincideixin... es planteja un tema difícil, les escoles van moooolt atabalades!

2 comentarios:

  1. Com a totes les feines es tracta de prioritzar i sobretot de rendabilitzar, és a dir, crear organitzacions d'aules inclusives que afavoreixin l'atenció a la diversitat de manera generakl. Si s'entoma el tractament a la diversitat com un suport individual no ens en sortirem doncs difícilment amb els recursos amb què disposem els centres educatius podem atendre la diversitat de dificultats que es donen. No queda clar, però, la teva proposta, la qual hauria de partir del que has vist i de la teoria fent casar aquells punts que s'entroquen . Aplicar la teoria fil per randa no té massa sentit perquè sempre s'ha de contextualitzar i aguditzar també l'enginy.

    M.Àngels Megías

    ResponderEliminar
  2. En generla sobre el teu blog dir-te que manca informació. A la fase 1, 2 i 3 et vas marcar uns objectius i activitats que no han quedat recollits en el blog. Per exemple Has fet una observació directa a la classe? Quines pautes d'observació has emprat? Has observat el treball de l'alumne? Per elaborar el PI només s'han basat en els resultats d'avaluació?

    Per altra banda recorda que no et pots centrar només en un alumne i has d'aprofitar per veure altres casos d'alumnes nouvinguts o que s'atenguin des de la CAD (ja què fas molta referència a ella).

    M.Àngels Megías

    ResponderEliminar